בפעילות משותפת של שב"כ וימ"ר דרום במשטרת ישראל נעצרו בשבועות האחרונים לחקירה שלושה קטינים, אזרחים ישראלים, תושבי היישוב תראבין שבנגב, בחשד למעורבותם באירועי יידוי אבנים לעבר אוטובוסים הנוסעים בסמוך למקום מגוריהם.
ממצאי החקירה שנוהלה בשב״כ ובחוליית פח"ע בימ"ר דרום, העלו כי השלושה מעורבים בשני אירועי יידוי אבנים, בחודש אוקטובר ויוני 2025, לעבר אוטובוסים נוסעים בכביש 310, הסמוך לפזורת תראבין מתוך מטרה לפגוע.
זריקת אבנים לעבר רכבים נוסעים טומנת בחובה סכנה חמורה לפגיעה בגוף ובנפש של משתמשי הדרך, ובמקרים המתוארים נזק לאוטובוסים שנפגעו.
היום (ה׳) בתום החקירה, הגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע כתבי אישום נגד שלושת הקטינים. כתבי האישום שהוגשו על ידי עו"ד איתי ביתן מפרקליטות מחוז דרום מייחסים לקטינים עבירות של יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה.
שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל פעילות חבלה מסכנת חיים וימשיכו לפעול למיצוי הדין עם הפועלים לפגיעה בביטחונם של אזרחי המדינה.