נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש אתמול, יום רביעי, א׳ בטבת, 1 בינואר, עם משפחות שכולות של חללי שירות הביטחון הכללי אשר נפלו בשבעה באוקטובר ובמהלך המלחמה וכן עם עובדות ועובדי שירות שאיבדו בן משפחה במהלך המלחמה.
במפגש אשר נערך בהשתתפות ראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, סיפרו המשפחות על יקיריהם שנלחמו באומץ רב בפעולות נועזות ושיתפו בכאב האובדן.
אלי טהר ששכל את בנו יוסי, מפקד ביחידה המבצעית של השב"כ, שיתף את הנשיא: ‘אני אבא לחמישה בנים ובת. השכול פגש אותי שלוש פעמים - שכלתי את אחי ב-1981, שכלתי את בני שלחם בנח״ל ב-2001, ושכלתי את בני הנוסף יוסי, בשבעה באוקטובר, יותר חבר מאשר בן.
מדברי נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״אנחנו מאוד מתרגשים לראות את כולכם כאן. אם יכולתי לספר לעם ישראל עוד ועוד על כל אחת ואחד מהבנות והבנים שנפלו ושנרצחו מאז השבעה באוקטובר - לא היה אפשר לעצור.
מדברי ראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר: מדי שנה אנחנו מגיעים עם המצטיינים שלנו לטקס הוקרה בבית הנשיא - עכשיו אנחנו באירוע קצת שונה עם משפחות של מצטיינים אמיתיים שלצערי לא נמצאים איתנו. פעם שאלו אותי אם הייתי יכול לבחור תכונה אחת שתייצג את כל העובדים והמנהלים שלי, מה היא הייתה? עניתי אומץ. זה גם האומץ להביע דעה אחרת, היום זה גם אומץ להקשיב לדעה אחרת, וכמובן זה גם האומץ להסתער. בכדי שאנשים יעשו את זה הם חייבים להיות עם אהבה מאוד עמוקה לארץ, אהבה לארגון, לצה״ל, לשב״כ, ואהבה לאדם. אני חושב שזה מגיע מהבתים, ולא סתם אתם נמצאים פה.
המפגש הזה רק מעצים את החוב שלנו. למרות שזו מלחמה ארוכה הם לא נפלו לשווא. יש לנו עוד 100 חובות ברצועת עזה ועוד הרבה אתגרים ביהודה ושומרון, בלבנון ובסוריה. אני חושב שהיום אפשר להגיד בזהירות שההישגים הטקטים שאתם שילמתם את המחירים הנוראיים עבורם - יכולים להפוך לשינוי מצב אסטרטגי שיתן ביטחון לעוד הרבה מאוד שנים.
יש לנו עשרות סיפורי גבורה בשב"כ גם מה-7/10 וגם אחרי ה-7/10. בשבילי זה כבוד גדול להיות פה איתכם״.