23.6.2026 5:15:22
קריירה בשב"כ

ניצול התווך ההומניטרי למטרות שהיה בלתי חוקית

בתאריך 30 באוגוסט 2018 נעצרו ביישובים אום אל פחם וטמרה כ-30 תושבי רצועת עזה השוהים שלא כחוק בישראל, לאחר שנכנסו אליה ב-3 השנים האחרונות באמצעות היתר כניסה שניתן להם לצורך קבלת טיפול רפואי.
25/09/2018

בתחקורים שנערכו לשוהים הבלתי חוקיים התבררו דרכים שונות בהן שימשו ההיתרים ההומניטריים ככיסוי עבור הכניסה לישראל והשהייה בה. חלק קיבל היתר על סמך אישורים רפואיים מזוייפים שנופקו ברצועת עזה. חלק אחר קיבל את הטיפול הרפואי אך לא שב לרצועת עזה כמתחייב מההיתר, ואילו חלק נוסף נכנס לישראל באמתלה של ליווי חולים הזקוקים לטיפול רפואי, תוך שהם נוטשים את החולים לאחר כניסתם לישראל.

עוד התברר בתחקורים כי לאחר כניסתם לישראל יצרו תושבי הרצועה קשר עם ישראלים המלינים ומעסיקים שוהים בלתי חוקיים במקומות שונים בארץ.

מדינת ישראל מאשרת מידי שנה לאלפי תושבי רצועת עזה ומלוויהם להיכנס לישראל לצרכים הומניטריים, בדגש על קבלת טיפול רפואי בישראל.

בשנים האחרונות גוברת תופעת ניצולם לרעה של ההיתרים ההומניטריים למטרת שהייה בלתי חוקית בישראל. תופעה זו מסכנת את ביטחון המדינה ואת ביטחון הציבור, וכן מערימה קשיים על הפעילות ההומניטרית, שנועדה לסייע לתושבי הרצועה הזקוקים לטיפולים רפואיים.

שירות הבטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול לצמצום התופעה ולמניעת הסיכון הביטחוני הנשקף מהשוהים שלא כחוק בישראל ומהגורמים המסייעים להם.

 

23.6.2026 5:15:22