ממידע אשר ברשותנו, עולה כי חמאס מעודדת ושולחת מטעמה מפגינים לגזרת הגדר, למטרת פעילות אלימות ופגיעה בתשתיות הביטחון. בנוסף עלה כי *איראן מעבירה מימון עבור החמאס, למטרת הפעילות האלימה* בגזרת הגדר ברצועת עזה.
מידע שהתקבל מחקירות פלסטינים מרצועת עזה אשר נעצרו לאחר חדירתם לישראל:
חקירתו של יחיא עיג׳לה, פעיל חמאס מעזה:
ב-29/4/18 נעצר יחיא עיג׳לה, בן 19 , תושב העיר עזה, פעיל בארגון הטרור חמאס, עת עשה דרכו לישראל לצורך גניבת מצלמת אבטחה וכן לצורך חיתוך הגדר לאורך רצועת עזה.
במסגרת חקירתו בשב"כ עלה כי:
עוד עולה מהחקירה כי קיים איסור לפעילי הטרור של חמאס עצמם להתקרב לגדר, מחשש כי ייהרגו או ייתפסו על ידי כוחות צה"ל, אלא אם הגדר נופלת ואז עליהם להיכנס חמושים לישראל בחסות ההמון ולבצע פיגועים.
סלים אבו דאהר, תושב רצועת עזה, סיפר בחקירתו כיצד פעילי חמאס לבושים בגדים אזרחים מספקים חומרי תבערה:
ב-28/4/18 נעצר סלים אבו דאהר, בן 21, תושב רצועת עזה אשר חדר לישראל במטרה לשרוף שדות וחורשות.
מחקירתו בשב"כ עלה כי ארגון החמאס מממן את הפעילות האלימה, במסגרתה נשלחים עפיפוני תבערה לעבר שטחי ישראל.
במסגרת החקירה עלה כי פעילי החמא"ס מסתובבים בקרב הפעילים האלימים כשהם לבושים בבגדים אזרחיים ומספקים את הבנזין עבור עפיפוני התבערה, זאת במטרה להצית ולשרוף את השדות בשטחי ישראל
נחקר נוסף סיפר בחקירתו כיצד חמאס מעודדת ילדים ונערים לחצות את הגדר.
ב-4/5/18 נתפסו ע"י כוחות צה"ל שלושה פלסטינים תושבי רצועת עזה לאחר שחצו את גדר המערכת לעבר מדינת ישראל.
אחד החודרים מסר בתחקורו בשב"כ כי פעילי חמאס בלבוש אזרחי, מעודדים ילדים לנסות ולחצות את גדר המערכת לצורך גניבת ציוד צה"לי.
כך, באירוע שהתרחש ביום 4.5.18, נפצע נער בן 13 עת לקח חלק בחדירה לשטח ישראל לטובת גניבת מצלמת אבטחה במעבר קרני, מזרחית לעיר עזה.
מדובר בעדות לניצול הציני של ילדים ואזרחים תמימים ע"י חמאס, תוך סיכון חייהם, לצרכי השחתת וגניבת ציוד ותשתיות אזרחיות וביטחוניות בשטחה הריבוני של מדינת ישראל.
צה"ל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול באופן נחרץ לסיכול כל ניסיון חדירה לתחומי מדינת ישראל במטרה להגן על ביטחון אזרחי ישראל וריבונותה.