הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצר תושב רצ"ע, ששהה בישראל באופן בלתי חוקי, והעביר מיליוני ש"ח לאיו"ש, לשם מימוש פעילות צבאית באכוונת ארגון הג'האד האסלאמי הפלסטיני (גא"פ) ברצועת עזה. מדובר בסיכול משמעותי של מימון טרור בהיקף נרחב וחריג, באופן שיאפשר גם לשפוך אור על היקף ומאפייני פעילות הגא"פ בשיתוף פעולה עם חמאס.
בתאריך 1 במאי 2023 נעצר לחקירת שב"כ נסים עבד אלכרים נצר, כבן 41, תושב ג'בליה, אשר שהה בנצרת כשב"ח. בעת מעצרו נמצאו ברשותו עשרות אלפי שקלים שיועדו לקידום פעילות טרור.
לפי פרטי החקירה עלה, כי נצר פעל באכוונתו של טארק עז אלדין, בכיר הג'האד שפעל לגיוס חוליות טרור למימוש פיגועים רבים בשטח ישראל, ואשר סוכל בפתיחת מבצע "מגן וחץ".
ממצאי החקירה העלו, כי נצר העניק סיוע משמעותי ביותר לארגוני הטרור ברצועה בשלוש השנים האחרונות, בהן העביר סכומי עתק של מיליוני שקלים לפעילות טרור, תוך שימוש בשיטת קיזוז משכורתם של סוחרים רצועתיים שפעלו בישראל באופן חוקי ונועדו לפרנס את משפחותיהם ברצועה.
במסגרת החקירה נחקרו גם רצועתיים בעלי היתר למסחר בישראל, אשר סייעו לנצר בהעברת הכספים. בתום חקירתם, הורחקו מישראל, תוך שהיתרם נשלל.
ארגוני הטרור מנצלים באופן ציני את תושבי הרצועה המועסקים בישראל, על-מנת לפרנס את משפחותיהם, לשם קידום פעילות הטרור. בכך הם מעמידים אותם בסכנת מעצר והרחקה מישראל, תוך שלילת היתר הכניסה לישראל. בכך, יש כדי לפגוע באוכלוסיית הסוחרים, וכפועל יוצא מכך באחד ממנופי הצמיחה הכלכליים החשובים לתושבי רצועת עזה.
כתב אישום הוגש ב-04/06/2023 כנגד נצר, אשר ייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות, לצד בקשה למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו.
שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה את ניצול הסוחרים הרצועתיים בישראל ואת אישורי העבודה המוענקים להם לטובת סיוע לפעילות טרור, וימשיך לפעול במטרה לנטר ולסכל כל פעילות מימון טרור מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה.