23.6.2026 6:26:49
קריירה בשב"כ

שב״כ ומשטרת ישראל עצרו שני צעירים תושבי הנגב שתכננו לגנוב אמצעי לחימה מבסיסי צה"ל לטובת פעילות טרור

03/04/2025

שב״כ ומשטרת ישראל עצרו שני צעירים תושבי הנגב שתכננו לגנוב אמצעי לחימה מבסיסי צה"ל לטובת פעילות טרור. הבוקר הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגדם

 

במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ״ר דרום במשטרת ישראל, נחשפה התארגנות של שני צעירים תושבי הנגב, אשר תכננו לבצע פעילות טרור נגד יעדים ישראלים.

 

בעקבות כך, במהלך חודש מרץ 2025, נעצרו לחקירה שני צעירים, האחד קטין בן 17.5 והשני בן 18, שהינם אזרחים ישראלים מהפזורה הבדואית בנגב.

 

במסגרת חקירתם בשב״כ ובחוליית פח"ע בימ"ר דרום, עלה כי תחילה השניים פרסמו ברשתות חברתיות פרסומים שיש בהם כדי להסית ולתמוך בפעילות טרור ובהמשך, אף קשרו קשר להניע פעילות טרור בישראל וזאת על רקע הלחימה ברצועת עזה.

 

לצורך מימוש תכניתם, תכננו שני הצעירים לגנוב אמל"ח מבסיסי צה"ל על מנת למכור חלק ממנו לפעילי טרור ביהודה ושומרון ולהשתמש בחלקו האחר לביצוע פעילות ביטחונית נגד יעדים ישראלים.

 

עוד עלה כי במסגרת קשר זה, פעלו השניים לגיוסו של קטין נוסף לצורך קידום תכניתם לגניבת האמל"ח מבסיסי צה"ל.

 

בתום החקירה הוגש הבוקר על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע, כתב אישום חמור נגד החשודים.

 

מדובר בפעילות חמורה במסגרתה תכננו צעירים אזרחי ישראל לבצע פעילות טרור ואף להעניק סיוע לגורמי טרור באיו"ש. כוונה זו סוכלה מבעוד מועד על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ובטרם הספיקו לנקוט בצעדים למימוש תכניתם.

 

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות טרור וימשיכו לפעול ביתר שאת לסיכולה ולמיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים בעבירות טרור, המבקשים לפגוע באזרחי ותושבי ישראל.

23.6.2026 6:26:49