בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ויחידת אתג"ר בלהב 433 בסיוע היחידה המרכזית של מרחב נגב, נעצרו במהלך החודשים האחרונים, שני אזרחים ישראלים ופלסטיני, תושב חברון, בחשד לסחר רחב היקף בנשקים וחלקי אמל"ח.
ממצאי החקירה העלו כי עמאד ועבדאללה אבו כף, תושבי אום בטין שבנגב, סחרו בנשקים וחלקי נשקים במשך כשנה וחצי עם אדהם אטרש, סוחר אמל"ח מרכזי בחברון.
עם תום חקירותיהם בשב"כ, הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) כתב אישום כנגד השלושה בגין עבירות בנשק (סחר), עבירות בנשק (החזקה ורכישה) ועבירות בנשק (נשיאה והובלה). מכתב האישום עולה כי החל מתחילת שנת 2022 מכר אדהם במועדים שונים לעמאד ועבדאללה כ-40 חלקי נשק וזאת בתמורה לעשרות אלפי שקלים.
שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה יתרה את מעורבותם של אזרחי ישראל בפעילות עבריינית של סחר באמל"ח למול איו"ש - פעילות שבה טמון פוטנציאל של ממש לפגיעה חמורה בביטחון המדינה - ויפעלו, בהמשך לכך, על מנת לסכלה ולמצות את הדין עם המעורבים בה.