הודעה משותפת לדוברות המשטרה, דוברות שב״כ ודובר צה״ל:
משטרת ישראל, שב״כ וצה״ל עצרו שלושה אזרחים ישראלים שעסקו בהברחות על ידי רחפנים מישראל לרצועת עזה. פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגדם
בתום פעילות משותפת של ימ"ר דרום במשטרת ישראל, שב״כ וצה״ל, נעצרו לחקירה במהלך חודש אפריל 2025, מחמד סראחין, שריף אבו גרדוד ויונס אבו גרדוד- שלושתם אזרחים ישראלים תושבי ממסעודין אל- עזאזמה, בחשד לביצוע הברחות באמצעות רחפנים לרצועת עזה.
בחקירתם עלה כי במהלך השבועות האחרונים, השלושה היו מעורבים במספר הברחות מישראל לרצועת עזה, של סמים וסיגריות, זאת תוך שימוש ברחפנים אשר נותרו ברצועת עזה בתום הפעילות וביכולתם לסחוב עד עשרות ק״ג. כוחות צה״ל, שב״כ ומשטרת ישראל פועלים לסיכול הרחפנים והשימוש בהם על ידי ארגוני הטרור ברצועה באמצעות, בין היתר, תקיפות מהאוויר והשמדה של הרחפן והחשודים אשר מגיעים לאסוף אותו לאחר הנחיתה ברצועה.
הברחות אלו, באמצעות רחפנים לרצועת עזה, מסכנים באופן ממשי את ביטחון המדינה, בין היתר לנוכח שימוש אותו עושה ארגון הטרור חמאס ברחפנים נגד כוחות צה״ל, ואף אזרחים במהלך המלחמה.
עם תום החקירה הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום כנגד השלושה.
משטרת ישראל, שב״כ וצה״ל רואים בחומרה רבה כל מעורבות או סיוע של אזרחים ישראלים לפעילות טרור, לרבות ביצוע הברחות באמצעות רחפנים לרצועת עזה, וימשיכו לפעול לסיכול ומיצוי הדין עם המעורבים.